Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/0/7/ungfin.se/httpd.www/wp-content/plugins/booking/core/lib/wpdev-booking-widget.php on line 173 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/0/7/ungfin.se/httpd.www/wp-content/plugins/events-manager/widgets/em-events.php on line 208 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/0/7/ungfin.se/httpd.www/wp-content/plugins/events-manager/widgets/em-locations.php on line 131 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/5/0/7/ungfin.se/httpd.www/wp-content/plugins/events-manager/widgets/em-calendar.php on line 76 Nu har årsmötet valt en ny styrelse! – Sverigefinska Ungdomsförbundet

Nu har årsmötet valt en ny styrelse!

Sverigefinska ungdomsförbundets årsmöte hölls i helgen. Vi firade också att förbundet fyller 25 år i år. Vi vill tacka alla som var med och firade med oss – ni gjorde kvällen oförglömlig!

Förbundet kommer under det kommande verksamhetsåret fokusera på att utveckla nya projekt, förbättra kommunikationen och samarbetet mellan medlemsföreningar, värva nya medlemmar och driva påverkanspolitik med ett reviderat politiskt program som verktyg.

Årsmötet valde Ella Turta till ordförande, Alice Kyander till vice ordförande samt Josefin Gustafsson, Christopher Lindvall och Aida Ohtonen till styrelseledamöter. Emilia Keskisaari och Samuli Latvajärvi valdes till suppleanter.

Den nya styrelsen tackar för förtroendet och ser framemot det kommande verksamhetsåret!